VIDEO Viralele Harlem Shake au ajuns la un miliard de vizualizări. Cu ce sunt ele diferite de Gangnam Style

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Harlem Shake a fost făcut şi la Paris
Harlem Shake a fost făcut şi la Paris

Videoclipurile din seria Harlem Shake au reuşit să atingă un record comun: au atins un miliard de vizualizări. Recordul este diferit de cel al melodiei Gangnam Style de la Psy, dar la nivelul viralităţii, fenomenele sunt asemănătoare.

Primele parodii după Harlem Shake au început să apară în luna ianuarie 2013 şi au atras  milioane de vizualizări începând din februarie. Harlem Shake a atins 650 de milioane de vizualizări după patru săptămâni, cu toate parodiile cumulate. Gangnam Style atinsese acest număr după 13 săptămâni.

Evident, vorbim aici de o analiză diferită, deoarece Gangnam Style a reuşit să atragă acest număr de vizualizări singur, dintr-un singur videoclip. În schimb, parodiile după Harlem Shake funcţionează după un sistem colectiv. Astfel, cea mai vizualizată adaptare este cea a armatei norvegiene, care nu trece de 65 de milioane. Cu toate acestea, numărul de parodii este în continuă creştere, iar adunate dau un miliard, scrie “The Examiner”.

Gangnam Style a avut şi un alt tip de promovare. Harlem Shake s-a extins fără a fi nevoie ca utilizatorii să ştie videoclipul original sau melodia creată de Baauer. Aceasta din urmă a fost văzută de 27 de milioane de oameni. Ei pur şi simplu au văzut un video cu o adaptare şi au replicat stilul. Psy a avut o evoluţie constantă de unul singur, fiind invitat la televiziune şi având un număr de afişări individuale uriaş.

Gangnam Style, tracţiune individuală

Gangnam Style, videoclipul lui Psy, a stat în topul afişărilor săptămânale de pe YouTube timp de câteva săptămâni. Iniţial, videoclipul a devenit cel care a primit cele mai multe aprecieri pe YouTube, în momentul când avea peste 6 milioane de voturi. De asemenea, videoclipul are 400.000 de dislike-uri. În momentul acesta videoclipul are 1,4 miliarde de vizualizări, iar YouTube i-a dedicat chiar un mic Psy interactiv lângă videoclip.

Cele două virale ale sfârşitului şi începutului de an se luptă în continuare pe YouTube, niciun alt fenomen neputând să le atingă. Astfel, în săptămâna aceasta, Harlem Shake dansat de armata norvegiană este cel mai privit video, iar Gangnam Style este pe locul secund. Acelaşi clasament s-a înregistrat şi săptămâna trecută. Acest lucru arată puterea viralului şi, mai ales, puterea Gangnam Style, care are încă tracţiune şi acum.

De asemenea, Harlem Shake a avut tracţiune în mai multe momente. Surprinzător, varianta originală nu a fost neapărat cea mai populară. Videoclipurile în care armata norvegiană şi echipa de înot a Universităţii Georgia replică mişcările sunt cele mai puternice, cu aproape 100 de milioane de vizualizări comune. De asemenea, variantă echipei Miami Heat a strâns 39 de milioane de afişări. Brandurile s-au înghesuit să se asocieze acestor dansuri, nu neapărat pentru că li s-au părut interesante, ci pentru că tracţiunea şi pasiunea publicului este mult mai mare când te asociezi unor virale populare.

Puteţi vedea cele mai populare video-uri din seria Harlem Shake mai jos. 

Armata norvegiană face Harlem Shake

Harlem Shake de la Universitatea Georgia

Harlem Shake by Miami Heat

Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite