Facebook, luat la puricat cu Wolfram Alpha: cum poţi să-ţi transformi profilul într-o analiză grafică uriaşă

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Motorul Wolfram Alpha a oferit informaţii despre populaţia Facebook
Motorul Wolfram Alpha a oferit informaţii despre populaţia Facebook

Motorul de căutare avansată Wolfram Alpha a oferit noi informaţii despre profilul utilizatorului mediu de Facebook, analizând datele prezente în cadrul aplicaţiei lor Wolfram Alpha Personal Analytics for Facebook.

Wolfram Alpha a strâns datele introduse de către utilizatori în motorul de analiză şi a început să le pună cap la cap pentru a ajunge la rezultate concludente din punct de vedere ştiinţific.

Prima întrebare la care au vrut să răspundă cei de la WA a fost cât de mare sunt reţelele sau mai degrabă, cât de mulţi prieteni ale utilizatorul mediu din Facebook. Ei au ajuns la concluzia că cifra estre de 342 de prieteni. Pentru acest lucru au realizat şi un grafic cu diferitele cantităţi de prieteni pe care le are cineva în Facebook.

De asemenea, o concluzie foarte interesantă a fost faptul că mulţi oameni nu au prieteni în Facebook sau au foarte puţini (de ordinul zecilor).

Când avem cei mai mulţi prieteni? O altă întrebare la care a vrut să răspundă Wolfram Alpha. Aparent, lista de prieteni se populează în ultimii ani ai adolescenţei şi intră în declin apoi. Se mai poate extrage o concluzie aici: cei mai în vârstă au mai puţini prieteni, din simplul motiv că cei de vârsta lor nu au adoptat la fel de mult Facebook.

Ce statut conjugal au utilizatorii de Facebook? În tinereţe, evident, cei mai mulţi sunt singuri, dar foarte puţini sunt căsătoriţi. Cifrele evoluează apoi, iar la 70 de ani majoritatea sunt căsătoriţi, văduvi sau într-o relaţie. Cele mai multe relaţii par a apărea în jurul vârstei de 24 de ani, iar o buclă ascendentă apare în jurul vârstei de 27 ani pentru logodnă.

Unde ne naştem, unde ajungem? Facebook este un bun indicator, dacă datele sunt studiate bine, asupra migraţiei oamenilor. De exemplu, în imaginea de mai jos, se poate vedea că cei născuţi în România au o apetenţă pentru Italia, Germania, Spania, Marea Britanie sau SUA. Datele nu sunt şocante, dar arată cât de bine poate descrie Facebook realităţile demografice ale lumii de astăzi.

image

Fiecare reţea spune o poveste. Când vorbim de reţea, ne referim la grupurile din care facem parte şi care aparţin unui anumit loc. De exemplu, grupurile mele pot fi liceul din Iaşi unde am absolit, colegii de la Facultatea de Jurnalism din Bucureşti, colegii de la Adevărul sau prietenii cu care m-am etichetat în poze la Vama Veche. Wolfram Alpha a realizat un astfel de grafic cu diferite forme de reţele şi interconectările dintre ele. Deşi nu spune multe, frumuseţea graficului e impresionantă.

image

Vă invit să citiţi articolul lui Stephen Wolfram de pe blogul său personal.

Testând analiza Facebook

Am decis să încercăm şi noi Wolfram Alpha pentru Facebook şi să vedem ce date obţinem. Puteţi accesa linkul aici. Mai jos, vă voi prezenta doar câteva dintre funcţiile pe care le are acest motor de inteligenţă computaţională.

Informaţii generale asupra profilului şi posibilitatea de a alege analiză istorică, compararea profilului nostru în diferite momente.

image

Partea a 2-a - Activitatea din ultima lună, defalcată pe postări, poze sau link-uri. Ni se oferă un număr exact, un grafic-plăcintă cu proporţia lor şi momentele noastre preferate. De exemplu, momentul meu preferat este duminică în jur de ora 14.00.

image

Partea a 3-a - O analiză pe postări, like-uri primite şi comentarii primite. De asemenea, avem o analiză pe numărul de cuvinte şi caractere pe care le folosim când scriem o postare. Wolfram oferă şi cuvintele cele mai folosite.

image

Partea a 4-a - Cele mai Like-uite postări, cele mai comentate şi comentatorii de top de pe profilul nostru, dar şi cei care ne-au distribuit cel mai des link-urile. În acest fel, puteţi vedea oamenii care vă promovează cel mai mult şi cărora poate ar trebui să le acordaţi mai multă atenţie dacă doriţi să vă promovaţi brandul personal.

image

Partea a 5-a (cu un salt peste cele mai folosite aplicaţii - rezultatul este de obicei ShareThis, butonul social prezent pe majoritatea site-urilor prin care putem posta un articol pe site) - Eu am descoperit că am 70% femei în lista de prieteni, iar 48,8% din prietenii mei sunt într-o relaţie. Cei care vor să ştie câte şanse au ca să agaţe pe reţeaua socială, ar fi bine să vadă acest grafic.

image

Partea a 6-a - Date despre reţelele noastre. Ne putem da seama foarte uşor cine sunt oamenii care fac parte din reţeaua noastră extinsă dacă ne uităm la prietenii comuni. De asemenea, pentru un pic de analiză Big Data, avem şi cele mai folosite nume de către prietenii noştri. În plus, ni se oferă şi lista prietenilor cu cei mai mulţi prieteni. Din nou, dacă vreţi să transmiteţi un mesaj cât mai departe, puteţi să corelaţi oamenii care au dat cele mai multe Share-uri de la voi cu cei care au cei mai mulţi prieteni.

image

Partea a 7-a - Reţeaua noastră în culori. Este poate una dintre cele mai fascinante elemente ale acestei analize de la Wolfram Alpha. Vedem reţeaua noastră în funcţie de prietenii cu cei mai mulţi prieteni comuni, outsiderii, cei mai mulţi „connecteri”, adică cei cu prieteni comuni sau „vecini”. Sub numele de „social gateways”, Wolfram Alpha îi identifică pe acei oameni cu mulţi prieteni.

image
Tehnologie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite