Autostrada Deva - Sebeş: trei luni de întârziere. Finalul lucrărilor la ruta Orăştie - Sebeş amânat pentru noiembrie

0
Publicat:
Ultima actualizare:
La inaugurarea autostrăzii Deva - Orăştie, se preconiza că autostrada va fi completată până la ieşirea din Sebeş în luna septembrie. FOTO: D.G. Adevărul.
La inaugurarea autostrăzii Deva - Orăştie, se preconiza că autostrada va fi completată până la ieşirea din Sebeş în luna septembrie. FOTO: D.G. Adevărul.

Previziunile privind data inaugurării tronsonului de autostradă Orăştie–Sebeş, care include şi centura Sebeşului, nu s-au adeverit.

Ministrul Dan Şova şi fostul şef al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), Mircea Pop, au tăiat panglica de inaugurare a autostrăzii Deva – Orăştie pe data de 30 mai. Atunci, începutul lunii septembrie era anunţat cu certitudine ca dată pentru deschiderea următorului tronson al autostrăzii A1, Orăştie – Sebeş.

Tot atunci, prefectul Hunedoarei, Sorin Vasilescu, completa declaraţiile date de cei doi şefi de instituţii, adăugând că şi tronsonul de autostradă Sebeş – Sibiu avea şanse mari să fie gata până la finalul acestui an. Şoferii erau astfel anunţaţi că, din primele săptămâni ale anului 2014, vor avea la dispoziţie încă 82 de kilometri de autostradă, în judeţele Hunedoara, Alba şi Sibiu, care urma să completeze cei 33 de kilometri ai autostrăzii Deva – Orăştie.

PROBLEME „NEAŞTEPTATE“
Încă de la sfârşitul lunii mai, construcţia primilor şase kilometri ai autostrăzii Orăştie – Sebeş a fost finalizată de firma austriacă Strabag, însă accesul maşinilor a rămas interzis pentru că restul porţiunii de şosea se afla în lucru. Declaraţiile optimiste ale politicienilor şi reprezentanţilor CNANDR privind data inaugurării autostrăzii Orăştie – Sebeş au continuat însă, până în urmă cu circa două săptămâni, când deschiderea tronsonului, prevăzută pentru 1 – 2 septembrie a devenit incertă.

„Au apărut schimbări de la o zi la alta, în privinţa finalizării tronsonului de autostradă Orăştie – Sebeş şi a centurii ocolitoare a municipiului Sebeş. Dacă iniţial a fost vorba de începutul lunii septembrie, constructorii ne-au anunţat că finalizarea celor două tronsoane e amânată din cauza unor probleme de ordin tehnic, pentru luna noiembrie“, a declarat prefectul judeţului Alba, Gheorghe Feneşer, luni, chiar în ziua în care era preconizată deschiderea celor peste 30 de kilometri ai noii autostrăzi.

Potrivit prefectului, problemele invocate de constructori nu ţin de construcţia efectivă a A1, ci au legătură în principal cu reţelele electrice care traversează autostrada şi cu lucrările efectuate de Transelectrica pe acest tronson. „Se lucrează la liniile de înaltă tensiune care trec peste autostradă şi nu este deloc o operaţiune uşoară“, a precizat prefectul Gheorghe Feneşer. „Abia în urmă cu o săptămână am fost chemaţi să montăm instalaţiile electrice pe traseul autostrăzii“, a completat reprezentantul unei societăţi care a subcontractat unele dintre lucrările la electrificare.


SEBEŞUL, SUFOCAT DE MAŞINI
Întârzierile anunţate de constructori afectează cel mai mult locuitorii municipiului Sebeş. Centrul localităţii este sufocat de traficul rutier intens de pe DN7 Arad – Sebeş – Sibiu. La orele de vârf, la intrarea în Sebeş, coloanele de maşini se întind pe 25 de kilometri până dincolo de limita între judeţele Alba şi Sibiu. Motivul principal al aglomeraţiei îl reprezintă afluenţa mult mai mare de maşini în această perioadă, ca urmare a venirii sau plecării din ţară a celor care lucrează în străinătate. Şoferii care vor să ajungă în Alba Iulia sau să meargă mai departe pe DN1 spre Cluj au la dispoziţie varianta drumului judeţean prin Cunţa şi Berghin, dar şi aşa sunt nevoiţi să stea aproape o oră în trafic. Coşmarul şoferilor se va încheia doar la finalizarea autostrăzii. Incertitudinea domneşte şi în Primăria municipiului Sebeş.

Primarul Adrian Dăncilă îl contrazice pe prefect şi spune că şoseaua de centură ridicată la rang de autostradă va fi inaugurată mai devreme de luna noiembrie. „Iniţial, finalizarea lucrărilor la centura Sebeşului, care urma să preia traficul rutier greu din oraş, era programată pentru luna aprilie a acestui an. Apoi a fost amânată pentru începutul acestei luni. Ultimele date pe care le-am primit de la constructor sunt că va putea fi deschisă la începutul lunii octombrie. Au apărut unele probleme tehnice“, explică primarul Adrian Dăncilă.

Video: Şantierul autostrăzii Sebeş - Orăştie. SURSA: InterFlyRo

Autostrada Orăştie – Sebeş este împărţită în două tronsoane, a căror construcţie a început în luna iunie a anului 2011. Primul tronson, de la Orăştie până la intrarea în Sebeş, are 24 de kilometri, iar valoarea proiectului a fost de 550 de milioane de lei, cu TVA, cea mai mare parte fiind contribuţia Uniunii Europene. Proiectul este executat de Strabag. Cel de-al doilea tronson, de la intrarea în Sebeş până la ieşirea din Sebeş, are 19 kilometri şi include centura ocolitoare a municipiului Sebeş, de circa 10 kilometri. Lucrările au fost contractate în vara anului 2011 de compania Straco şi au o valoare de proiect de circa 380 de milioane de lei.
 

Vă recomandăm şi:

FOTO Autostrada Deva – Orăştie: parcările de pe autostradă au funcţionat o zi şi stau închise de trei luni

Autostrada Deva – Ilia intră în şantier: un kilometru de drum va costa peste patru milioane de euro, fără TVA

VIDEO Autostrada Orăştie – Sebeş filmată din avion: cei 24 de kilometri ai şoselei sunt aproape finalizaţi

FOTO Povestea autostrăzii Deva - Orăştie: 33 de kilometri de drum construiţi în doi ani. Ultimul tronson a fost finalizat

Ultimele retuşuri pe şantierul autostrăzii Deva – Orăştie, înaintea deschiderii celui de-al doilea tronson. Ministrul delegat Dan Şova va inaugura autostrada

FOTO Autostrada Deva – Orăştie a fost inaugurată. Circulaţia e deschisă pe cei 33 de kilometri ai tronsonului rutier

Hunedoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite