Oprescu: „De ce să-mi dau demisia?”. O listă scurtă de motive

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:

Nimeni nu ar fi crezut că după 5 ani cu un primar de profesie doctor, poluarea din Bucureşti va creşte atât de mult. Studiile au arătat că sute de oameni, printre care şi nou născuţi, mor din cauza poluării provocate de traficul rutier din Bucureşti. În loc să reducă sursa poluării, Oprescu a anunţat că măreşte sumele alocate spălării străzilor.

Când ziariştii au sesizat preţul imens cerut de primar pentru utopica autostradă suspendată, Oprescu s-a gandit să-i miştocărească. Şi pe ei, şi pe cetăţeni. 

"Da ! [E cea mai scumpă.] De pe pământ şi interplanetar. Am avut o comunicare, nu eu personal, cei din jurul meu cu cei de pe Lună şi mi-au spus la fel."

Pentru cei 13 km de drum expres, Oprescu a cerut 1,5 miliarde de euro. Cu aceeaşi bani, bulgarii ar fi putut construi peste 680 de km de autostradă, ei reuşind să construiască un kilometru de drum cu 6 benzi cu doar 2,2 milioane de euro. În Bucureşti costul depăşeşte 100 de milioane/kilometrul.

Acum, după nefericitul accident în care un copil a fost sfâşiat şi omorât de câinii comunitari, primarul nu-şi găseşte nicio vină. Am ascultat cu surprindere cum, printre bocete, primarul Oprescu susţinea că îi pasă de oameni.

Probabil unii l-au crezut. Însă eu ştiu că nu-i aşa. Majoritatea bucureştenilor (peste 80% !!) ar fi dorit mai multe zone pietonale în Bucureşti, Piaţa Romană fiind una dintre zonele indicate de subiecţii cercetării. Dar ignorând dorinţa cetăţenilor, primarul Oprescu, a promovat proiectul Pasajului pietonal subteran Piaţa Romană, hotărând să bage bucureştenii sub pământ. Costul ? Până acum...  18 milioane de Euro.

Tot primarul Oprescu este cel care blochează cetăţenii să participe în plenul Consiliul General al Municipiului Bucureşti. 

În noiembrie 2012 am încercat să mă adresez plenului Consiliului pentru ca acesta să cerceteze ilegalităţile comise în cazul pistelor ilegale din Bucureşti. Am vrut să fac acest lucru după ce am constatat că primarul Oprescu îi apără pe cei care au prejudiciat bugetul oraşului cu zeci de milioane de Euro. Am fost împiedicat să fac acest lucru, cererile mele find ignorate iar accesul meu în plen fiind blocat de poliţişti locali şi persoane (în civil) neidentificate.

Cercetările efectuate de ziarişti în cazul câinilor comunitari, au dezgropat o declaraţie mai veche a primarului:

"...am adunat pe toţi oamenii care, colegi sau prieteni de-ai băiatului meu... eu am stat de vorbă cu ei şi am întrebat dacă nu e cazul să facă şi ei ceva pentru Bucureşti (...) că nu pot să mă descurc cu banii de buget sub nici o formă."

Poftim ?!!!

 

"...nu pot să mă descurc cu banii de buget sub nici o formă."

Bucureşti este cea mai poluată capitală europeană.
Bucureşti este singura capitală europeană care are pe străzi peste 65.000 de câini în libertate.
Bucureşti este oraşul unde transportul public de suprafaţă rămăne blocat în trafic pentru că primarul nu vrea să acorde prioritate acestuia.
Bucureşti este singurul oraş din lume unde peste 100 de kilometri de piste pentru biciclete au fost desfiinţate pentru că au fost executate şi recepţionate ilegal.
Bucureşti este oraşul unde pietonii sunt obligaţi să circule pe carosabil din cauza maşinilor care blochează trotuarele.
Bucureşti este singurul oraş europen unde Primarul, Consiliul General, Prefectura, Ministerul Administratiei si Internelor, Procuratura, Curtea de Conturi şi 8 partide politice (PSD, PNL, PC, PDL, UDMR, UNPR, Forta Civica, PP-DD) au ignorat sesizările şi nu au mişcat un deget pentru a încerca să afle vinovaţii şi să recupereze prejudiciile în valoare de zeci de milioane de euro (cazul pistelor şi semafoarelor ilegale din Bucureşti)
Bucureşti este oraşul unde primarul s-a opus măsurilor stabilite de experţi pentru creşterea siguranţei rutiere pe drumurile publice.
Bucureşti este oraşul unde primarul demolează clădiri istorice pentru a creşte traficul rutier.
Bucureşti este oraşul unde un copil de 4 ani a murit sfâşiat de câini pentru că primarul nu a fost capabil să rezolve problema în 5 ani de mandat.

Ei bine, Sorin Oprescu este primar în Bucureşti !

De ce să-mi dau demisia ? 

Când am auzit această replică a primarului, în minte mi-a trecut în primul rând motivul legal pentru care primarul Oprescu este vinovat:

Primarul conduce serviciile publice locale. (
art. 61 alin. 5 din Legea nr. 215/2001) 
Cu toate aceste, primarul Oprescu nu se consideră vinovat.



De aceea, împreună cu alţi bucureşteni, membri activi ai Comunităţii Bicicliştilor din Bucureşti, am făcut o listă orientativă de răspunsuri la întrebarea primarului.

  • Incapacitate de a gestiona o problema urgentă şi, pe alocuri, mortală: de la începutul anului, aproximativ 8600 de cetateni au fost muscati de caini (conform institutului Matei Bals). De la inceperea mandatului lui Sorin Oprescu, doua persoane au fost ucise de caini.
  • Lipsa de ierarhizare a priorităţilor şi în utilizarea banilor publici: desi calitatea spatiilor verzi in Bucuresti este precara, cetatenii nu au parcari suficiente, centura Bucureştiului nu este finalizată, Sorin Oprescu propune proiecte de infrastructura inutile de zeci de milioane de euro (ex: audostrada suspendata, pasaj Piata Romana, etc.). Mai mult, în Bucureşti sunt deschise acum lucrări pe 5 bulevarde din Bucureşti, proiecte îngheţate din lipsă de fonduri. Cu toate acestea, Primarul doreşte şi semnează pentru deschiderea unor noi şantiere.
  • Investitii inutile şi aiuristice din banii publici: pistele pentru biciclisti -  executate, recepţionate şi plătite ilegal, punctele de informare din oras – nefunctionale, ceasurile aurii, reabilitarea pasajului de la universităţii – inundat anul trecut, cu scari rulante mai mult nefuncţionale şi cu dale ce deja se desprind,  amenajarea Pieţei Universităţii – neconformă cu proiectul câştigător, lipsită complet de vegetaţie şi de bun gust, chioşcurile din parcuri, achiziţionate la costuri exorbitante.
  • Sfidarea cetăţenilor: deşi se proclamă “iubitor al Bucureştenilor”, acesta a interzis accesul cetăţenilor în sala de consiliu a Municipiului Bucureşti şi, deci, a accentuat fenomenul de lipsă a transparenţei decizionale. În procesul de consultare al cetăţenilor: în ciuda părerilor exprimate de cetăţeni împotriva unor proiecte (ex: Pasaj Piaţa Romană, Pasaj Piaţa Presei Libere), acesta le-a trecut prin Consiliu, ignorând cu desăvârşire opiniile locuitorilor. Modalitatea prin care cetăţenii îşi pot exprima opiniile, pe site-ul primăriei, este total disfuncţională;
  • Haos urbanistic: Planul Urbanistic General al Municipiului Bucureşti este expirat din 2010. În 2013 încă nu avem un nou PUG. Proiectele primăriei sunt lipsite de viziune de ansamblu, fără consideraţie pentru planurile integrate de dezvoltare urbană. Lipsa de angajament pentru crearea unor Planuri de Mobilitate Urbană Durabilă va afecta economic oraşul Bucureşti, deoarce în baza Acordului de Parteneriat 2014-2020 în vederea obţinerii de fonduri structurale, România şi-a asumat implementarea unor astfel de planuri.  Cu toate acestea, Primarul General construieşte în continuare un oraş pentru maşini şi nu pentru cetăţeni, făcând astfel aceste proiecte neeligibile pentru atragerea de fonduri europene.
  • Lipsă de consideraţie pentru persoane defavorizate social: Oprescu a evacuat în pragul Crăciunului 2011 aproximativ 100 de persoane pentru proiectul Buzeşti Berzei, deşi acest lucru este interzis  (nu se pot face evacuări între lunile noiembrie martie decât în cazul unor “calamităţi”);
  • Clădirile vechi din Capitală: Pericol de moarte!: desi se lauda cu reabilitarea centrului vechi, acesta este un adevarat pericol pentru pietoni (anul acesta au picat doua cladiri in zona). Lipsa unui program de reabilitare a clădirilor cu risc seismic ridicat şi, deci, punerea în pericol a cetăţenilor în caz de cutremur.
  • Desconsiderare pentru istoria Bucureştiului: anul trecut a demolat mai bine de 90 de clădiri istorice pentru a realiza proiectul Străpungerea Berzei- Ştirbei. Nici până în ziua de azi şantierul nu este închis ori proiectul finalizat, punând, în continuare, în pericol viaţa cetăţenilor din zonă (prin neasigurarea şantierului);
  • Lipsa unei infrastructuri sigure pentru cetăţenii Bucureştiului: proiectele primarului sunt exclusiv pentru facilitarea traficului auto prin oraş, de unde creşterea poluării precum şi a accidentelor cu victime (sunt estimate anual mii de decese).  Marian Ivan – membru fondator al OPTAR ——————————– Daca locuiesti in Bucuresti si vrei sa militezi pentru drepturile biciclistilor si cele ale pietonilor izgoniti de pe trotuare, te poti inscrie in grupul Facebook. Daca nu locuiesti in Bucuresti dar vrei sa sustii demersurile biciclistilor si pietonilor bucuresteni, te poti inscrie pe pagina Facebook. Indiferent de localitatea in care traiesti, daca sustii munca noastra, te poti inscrie ca membru simpatizant al OPTAR. Nu dureaza mai mult de un minut ! Despre realizarile asociatiei noastre sau ale partenerilor nostri poti afla daca te inscrii pe pagina Facebook a OPTAR. ————————————–


 

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite