Firma românească de social media analytics uberVU achiziţionată de firma canadiană HootSuite

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:
HootSuite achizitioneaza uberVU
HootSuite achizitioneaza uberVU

uberVU, care activează pe Internet în domeniul social media şi care a fost fondată de trei români, Vladimir Oane, Dan Ciotu şi Dragoş Ilinca, a fost cumpărată de liderul mondial în social media management, HootSuite.

Peisajul social media este vast şi este foarte utilizat în ziua de azi. Facebook, Twitter, Google+, Instagram, Linkedin, Foursquare şi altele sunt acum unelte pe care fiecare dintre noi le utilizează mai mult sau mai puţin.
 

Unii dintre noi şi-au făcut chiar o meserie din a utiliza social media, în general în cadrul companiilor care ele însele şi-au făcut departamente de acest gen. 

  

Uneltele sunt într-un număr mult prea mare pentru ca să fie utilizate în mod eficient, iar pentru a rezolva această problemă alte firme au încercat să ofere o unealtă cu care se pot agrega toate aceste reţele sociale într-un singur loc, un panou centralizat de management al lor. 

  

Una din cele mai mari firme din lume care oferă un panou centralizat de management al social media este HootSuite. Este o firmă canadiană cu sediul în Vancouver, Canada. Firma a fost înfiinţată în 2008 iar în timp a luat finanţări de la investitori în sume de peste 100 milioane de dolari ajungând acum lider pe acest segment de piaţă. 

  

Ţin minte că în tot 2008 uberVU era la începuturi şi fondatorii căutau soluţii de finanţare externă pentru a pune la punct produsul lor care era orientat pe managementul social media, cam ceea ce face HootSuite acum. Chiar eu am încercat să-i ajut în găsirea acestei finanţări, dar la vremea aceea investitorii americani în general nu prea erau deschişi în a investi într-o firmă din Estul Europei (lucrurile s-au mai schimbat între timp, dar nu cu foarte mult). 

Fondatorii uberVU

uberVU-founders

  

Până la urmă uberVU a câştigat concursul de firme-startup din Londra numit SeedCamp unde a primit o finanţare de 50.000 euro cu care a început să construiască produsul avut în minte. De asemenea, ei şi-au mutat sediul la Londra (lucru cerut de investitori). 

Între timp, uberVU a pivotat dintr-o unealtă de management centralizat a social media într-o unealtă de analiză a social media.  
 

Firme care doresc să afle impactul în social media al brandului lor apeleau la uberVU pentru această analiză, uberVU reuşind să aibă clienţi ca Philips, MTV, Dassault Systems, NBC, Getty Images, Indiegogo, etc. 

După o rundă de finanţare (peste 1 milion dolari), uberVU şi-a deschis un birou şi în America (Massachusetts), având în total peste 50 de angajaţi (români şi străini). 

  

Toate eforturile echipei uberVU a dat roade, firma fiind achiziţionată azi de liderul mondial în social media, HootSuite (comunicatul de presă e aici). 

Detaliile financiare nu au fost date publicităţii dar putem presupune că sunt câteva milioane de dolari la mijloc (UPDATE: Techcrunch raportează că suma de tranzacţionare ar fi in jur de 15-20 milioane dolari). 

Produsul uberVU a incept să fie oferit imediat de HootSuite clienţilor lor iar în perioada urmatoare se prevede integrarea ofertei uberVU în produsul HootSuite cât şi asimilarea echipei. 

  

Ce vor face fondatorii mai departe rămâne de văzut. Poate, după o vreme, vor începe o altă firmă, devenind antreprenori în serie (gen Radu Georgescu).
 

Felicitări echipei uberVU pentru parcursul din aceşti ani! 

ubervu-hootsuite-acquisition1
Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite