FOTO VIDEO Înşelătorie de prima clasă la CFR. Călătorie de coşmar pe ruta Bucureşti - Iaşi

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Imagine dintr-un compartiment de clasa I a trenului Inter Regio 1665 Bucureşti - Iaşi
Imagine dintr-un compartiment de clasa I a trenului Inter Regio 1665 Bucureşti - Iaşi

Călătorii care au plecat din Bucureşti spre Iaşi cu trenul la sfârşitul săptâmânii trecute şi au optat pentru clasa I au fost întâmpinaţi cu o surpriză neplăcută din partea CFR. Ei au avut parte de condiţii cu mult mai proaste decât la vagoanele de clasa a II-a.

Trenul Inter Regio 1665 Bucureşti Nord –Iaşi a fost scena unei adevărate revolte la sfârşitul săptâmânii trecute, când călătorii care şi-au cumpărat bilete la clasa I aveau să constate la urcarea în vagon că au parte de condiţii mai proaste decât cele de la clasa a II-a. Vineri seară, călătorii, unii dintre ei persoane bolnave care tocmai părăsiseră spitalul, au crezut, iniţial, că au fost încurcate vagoanele. În loc de aer condiţionat, banchete ergonomice, compartimente aerisite sau o toaletă civilizată, călătorii de la clasa I s-au trezit în compartimente înghesuite într-un vagon vechi, ce provine de la un tren personal, fără aer condiţionat, cu banchete rupte şi cu toaletă insalubră. Iar ca pachetul oferit de CFR să fie complet, vagonul de clasa I nu era nici iluminat pe timpul nopţii.

Şeful de tren le-a prezentat scuze călătorilor

Nemulţumiţi, călătorii i-au cerut socoteală şefului de tren. Explicaţia acestuia a fost că vagonul în cauză este folosit temporar, cel care aparţine garniturii aflându-se în revizie de joi, 17 iulie. Acesta a declarat că a adus la cunoştinţa superiorilor de la staţia de destinaţie, Iaşi, că vagonul nu corespunde clasei I, însă decizia de a se folosi această clasă, cu condiţii inferioare, le-a aparţinut superiorilor.

“Am ales clasa I, nu de moft, ci pentru că tocmai am ieşit din spital şi aveam nevoie de condiţii mai bune. După trei zile de radioterapie, am îndrăznit să plec singură pe tren, nu mi-am făcut probleme, ştiind că vor fi condiţii bune şi, mai ales, aer condiţionat. Ceea ce am găsit in acest vagon este o bătaie de joc. Te simţi pur şi simplu umilit pe banii tăi. Mizează pe faptul că oamenii nu reclamă”, ne-a declarat una dintre călătoare, bolnavă de cancer.

La solicitarea pasagerilor, şeful de tren a sosit în compartimentele de clasa I, unde călătorii făceau saună şi a simţit pe pielea sa “condiţiile” de clasa I.

“Două zile lipseşte vagonul de clasa I, este în revizie tehnică. Am anunţat la staţia de plecare la Iaşi, să anunţe la casa de bilete că nu sunt condiţii de clasa I, dar… Eu nu pot decât să îmi cer scuze în numele Căilor Ferate Române, vă cred că v-a costat o groază de bani, dar personal nu am ce face”, a spus călătorilor nemulţumiţi şeful trenului Inter Regio 1665, recomandându-le ca la staţiile de destinaţie să depună  reclamaţii la şefii de gară. Cum în compartimentele de clasa I temperatura depăşea 30 de grade, unii dintre pasageri au solicitat să fie mutaţi la clasa a II-a, însă acest lucru nu a fost posibil, locurile fiind ocupate.

“Am rezistat fără să beau apă”

Şeful de tren a recunoscut în faţa călătorilor că vagonul folosit pe perioada reviziei este unul vechi ce aparţine unui tren personal (Regio), invocând că în parcul de vagoane nu se găseau altele. Pe lângă condiţiile net inferioare din vagoane, persoanele de la clasa I au avut parte şi de o toaletă pur şi simplu infectă. Cei mai tineri au făcut slalom prin tren, mergând la toaletele vagoanelor de clasa a II-a, însă călătorii mai în vârstă au îndurat cu stoicism călătoria de coşmar.

“Am rezistat fără să beau apă şi fără să merg la baie. Eu abia merg, mă pot plimba prin tren? Nu am mai fost la Bucureşti de mai bine de zece ani şi nici nu cred că o să mai merg vreodată”, a declarat o bătrânică la coborârea din tren, în staţia Bârlad.

 Revoltă în tren

Nemulţumirile călătorilor s-au amplificat odată cu lăsarea întunericului, când au constatat că vagonul de clasa I nu e nici măcar iluminat. Profitând de bezna din compartimente, un hoţ a furat telefonul unui bărbat. Aceasta a fost picătura care a umplut paharul. Nervoşi, oamenii au cerut din nou explicaţii şefului de tren. La staţia Bârlad, a avut loc şi schimbul de tură dintre controlori. Noul şef  n-a reuşit decât să-i înfurie şi mai tare pe călători în momentul în care le-a oferit exolicaţii: “Când s-a plecat de la Bucureşti (ora 16 - n.r.) era lumină, de unde să se ştie că nu este lumină în vagoane?”.

“Sunt condiţii de Evul Mediu şi ar trebui să vă fie ruşine. Este inadmisibil să circuli la clasa I mai prost ca într-un tren personal. Era firesc să spuneţi oamenilor că nu aveti clasa I o zi, două, o lună şi să aleg eu dacă o să călătoresc sau nu. Aşa, voi aţi ales în locul meu şi pe banii mei. Acestui om i s-a furat telefonul, cine i-l plăteşte?”, i-a strigat unul dintre călători noului şef de tren urcat în staţia Bârlad. “Să reclame!”, a replicat, sfidător, şeful de tren.

CFR Călători va restitui contravaloarea diferenţei de clasă

O călătorie cu trenul Inter Regio Bucureşti Nord - Iaşi durează şapte ore, distanţa fiind de 406 kilometri. Un bilet la clasa a II-a pe această rută costă 94,5 lei, iar la clasa I - 146 de lei. Diferenţa de preţ ar trebui să se regăsească, aşa cum spun standardele, în confort: aer condiţionat (obligatoriu la clasa I), banchete ergonomice, acces la curent electric, uşi automate etc. Niciuna dintre acestea nu s-a regăsit în vagonul de clasa I al trenului Inter Regio 1665.

La solicitarea ziarului „Adevărul”, CFR Călători a oferit următorul răspuns:

“În data de 18 iulie, din cauza unei defecţiuni tehnice la vagonul de clasa 1 al trenului InterRegio 1665 Bucureşti Nord – Iaşi, în compunerea trenului a fost introdus un alt vagon de rezervă, a cărui instalaţie electrică a avut probleme de funcţionare în parcus.Având în vedere această situaţie, precizăm că pasagerii care au avut bilet la vagonul de clasa 1 al trenului InterRegio 1665 Bucureşti Nord – Iaşi vor primi, la cerere, contravaloarea diferenţei de clasă. CFR Călători cere scuze pasagerilor pentru neplăcerile create şi îi asigură că face toate eforturile pentru a realiza un transport feroviar care să răspundă cât mai bine nevoilor lor”.

Vaslui



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite