Tinerii se visează afacerişti. Jumătate dintre studenţii în an terminal vor să deschidă o afacere în următorii 2 ani

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Tinerii vor să fie afacerişti. Mai exact, jumătate din studenţii aflaţi în ultimul an de facultate vor să înceapă o afacere proprie în următorii doi ani şi preferă să fie antreprenori şi nu manageri. Aceştia consideră însă că au nevoie în primul rând de experienţă, pentru succes mizând pe ideea afacerii, calitatea planului de afaceri dar şi pe reţeaua de contacte.

„52% dintre studenţii respondenţi ai studiului Barometrul educaţiei şi culturii antreprenoriale în rândul tinerilor vor să înceapă propria afacere în următorii doi ani, iar 57% ar prefera să fie antreprenori şi nu manageri într-o companie. În acelaşi timp, 56% dintre tineri consideră oportun să devină antreprenori după acumularea de experienţă profesională”, informează EY România, care a realizat un studiu în parteneriat cu Academia de Studii Economice din Bucureşti.

Dispuşi să muncească din greu

Sondajul a fost efectuat în perioada 3-29 iunie, pe un eşantion de 765 studenţi, majoritatea aflaţi în an terminal în universităţile din România, la facultăţi cu profil economic. Aproape toţi respondenţii (97%) s-au arătat dispuşi să muncească din greu pentru a obţine ceea ce îşi doresc, iar 86% sunt pregătiţi să îşi asume riscuri în acest sens.

Totodată, ei apreciază că cea mai importantă calitate a unui antreprenor de succes este viziunea, urmată de motivaţie, pasiune şi capacitatea de a inova. Studenţii cred că la baza succesului în afaceri se află ideea afacerii, calitatea planului de afaceri şi a reţelei de contacte de business. Tinerii sunt motivaţi în a lansa un business de împlinirea aspiraţiilor prin punerea în practică a propriilor idei, independenţa şi capacitatea de a fi propriul şef şi perspectiva realizării de venituri din antreprenoriat.

Teama de eşec şi economia incertă, principalele obstacole

Pe de altă parte, ei văd că principale obstacole lipsa capitalului de început, teama de eşec şi situaţia economică incertă. În privinţa capitalului, fondurile europene ar reprezenta sursa principală de finanţare a start-up-ului personal. Dacă doar 5% dintre antreprenorii români respondenţi în studiul „EY Barometrul antreprenoriatului românesc” consideră că eşecul în afaceri este perceput în societatea românească drept prilej de învăţare, tinerii studenţi sunt mult mai optimişti, ponderea acestora urcând la 22%.

„Tot tinerii sunt mai optimişti decât antreprenorii consacraţi în privinţa mentalităţilor româneşti: 47% consideră că spiritul antreprenorial este susţinut de mentalităţile şi valorile locale, faţă de doar 35% dintre antreprenori care consideră acelaşi lucru”, informează EY.

Universitatea nu îi pregăteşte pentru a fi antreprenori

Aproape jumătate dintre studenţii care au participat la studiu spun că au luat contact profesionişti din domeniul studiat în cadrul universităţii, dar 44% apreciază că universitatea pe care o urmează îi pregăteşte într-o măsură medie pentru a deveni antreprenori. Cel mai cunoscut om de afaceri pentru studenţi este Ion Ţiriac, urmat de urmat de Marius Ghenea, antreprenor şi business angel, şi Dragoş Anastasiu, proprietarul grupului Eurolines, cu activităţi în turism. În cazul antreprenorilor străini, Steve Jobs este devansat ca notorietate de Bill Gates în rândul tinerilor români.

"Răspunsurile lor dovedesc că interesul pentru această opţiune de carieră este foarte mare, ceea ce nu poate fi decât o motivaţie în plus pentru sprijinirea dezvoltării unui ecosistem antreprenorial, astfel încât tinerii să aibă acces la educaţie specifică, cele mai bune capabilităţi de cercetare, reţele de oameni de afaceri, instrumente de finanţare şi programe care să le dezvolte abilităţile antreprenoriale" a declarat în comunicat Bogdan Ion, country managing partner al EY România.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite