Primul autobuz electric din Bucureşti va intra în circulaţie luni

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Autobuze electrice au fost testate şi în Timişoara FOTO Sebastian Tătaru
Autobuze electrice au fost testate şi în Timişoara FOTO Sebastian Tătaru

În urmă cu câteva zile, în Bucureşti a sosit primul autobuz electric, iar reprezentanţii Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB) au anunţat că acesta va intra în circulaţie luni, 16 martie. Concret, este vorba despre un program în cadrul căruia se vor testa mai multe autobuze electrice.

„Autobuzul electric a ajuns în Bucureşti zilele trecute. Este fabricat de compania SOR Libchavy, unul dintre cei mai mari producători de autobuze, troleibuze şi autocare din Cehia“, au precizat, pentru Adevărul, reprezentanţii Regiei Autonome de Transport Bucureşti. Aceştia au declarat că autobuzul electric va intra în circulaţie de mâine, 16 martie. Acesta va introdus pe linia 104, pe traseul Cora Pantelimon - Piaţa Operei. Autobuzul va fi testat pe străzile Capitalei timp de două săptămâni, pentru a se vedea modul în care funcţionează în condiţiile de trafic din Bucureşti. 

Autobuzul SOR EBN 10.5 este fabricat de compania SOR Libchavy, unul dintre cei mai mari producători de autobuze, troleibuze şi autocare din Cehia. Dotat cu un motor asincron răcit cu lichid, Skoda Electric, instalaţie electrică Cegelec şi acumulatori Winston Battery/Lithium – ion, autobuzul SOR EBN 10.5 are o capacitate de 85 de locuri, un timp de încărcare a bateriilor de 7-8 ore şi o autonomie energetică de 250 de kilometri. 

Alte două autobuze electrice

Două autobuze electrice cu baterii, fabricate în China, ar trebui să ajungă săptămânile viitoare pe străzile Bucureştiului. „Am semnat un protocol şi vom avea alte două autobuze electrice în Bucureşti. Va fi o perioadă de testare, vrem şi noi să ne dăm seama cum sunt“, a declarat Ion Dedu, şeful Direcţiei de Transporturi din cadrul Primăriei Capitalei.

De asemenea, acesta a mai spus că astfel de autobuze au fost testate şi în alte oraşe ale ţării, iar preţul acestora este destul de piperat în comparaţie cu al autobuzelor obişnuite care circulă în acest moment pe străzile Capitalei. „Un autobuz electric poate să coste şi de trei ori mai mult, dar investiţia se amortizează prin consum. Aşteptăm să facem şi noi calcule, să vedem“, a mai spus Dedu.

Acesta a precizat că autobuzele vor fi încărcate noaptea şi pot parcurge peste 200 de kilometri, existând posibilitatea să fie încărcate şi la capăt de linie.

București



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite