EXCLUSIV FOTO VIDEO O reclamă pentru o reţea de telefonie din Suedia, cu un buget uriaş, a fost filmată în Portul Constanţa şi la Cheile Dobrogei

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Constanţa poate să fie cadru de film. A demonstrat-o Sergiu Nicolaescu în filmele sale, dar ne-o arată şi regizorii moderni de film sau reclame. Cea mai recentă realizare este un spot pentru o reţea de telefonie mobilă din Suedia. Nu este o simplă reclamă de 30 secunde, ci un adevărat film de scurt metraj cu un buget mare şi decoruri pe măsură.

Clientul care a cerut reclama este compania Three Mobile, iar de producţie s-a ocupat o firmă din Londra şi un regizor spaniol. Ei au contactat însă un partener local din România (Iconfilms) şi aşa au ajuns să lucreze şi cu o companie de producţie video din Constanţa. 

Firma Atelier Media, condusă de Alin Vintilă s-a remarcat prin colaborările sale cu televiziuni internaţionale. De această dată, constănţenii au fost solicitaţi să găsească elemente vizuale din Portul Constanţa care să se potrivească ideii reclamei. Alin Vintilă spune că a vizitat mai multe  dane din port, a pregătit un set de fotografii şi după ce producătorul a ales s-a ocupat de închierierea mijloacelor, danelor, navelor şi i-a ajutat pe realizatori pe toată durata filmărilor din port. 

Povestea din reclamă

Titlul filmului de scurt metraj este "True Love", iar primele imagini arată o tânără care foloseşte un telefon mobil pentru a înregistra discuţia pe care o are cu un bătrân, cel mai probabil bunicul ei. Acesta îi spune cum, în urmă cu 101 ani avea 18 ani. Tânărul de atunci şi-a sunat iubita de la un telefon public şi şi-a dat întâlnire cu ea lângă un vechi stejar (The old oak). Era momentul în care începea Primul Război Mondial.

Tânărul este încoroporat şi îl vedem la bordul unei nave şi apoi într-un port. Următoarele cadre sunt din timpul războiului şi soldatul supravieţuitor ajunge la stejarul bătrân. Doar că iubita lui îl aştepta în barul numit "The Old Oak".

Cadrele finale ne sugerează că în epoca modernă comunicarea este mult mai facilă. În plus, bătrânul povestitor pare să-şi fi găsit iubita pînă la urmă. 

Locurile alese pentru filmare 

Constănţenii vor recunoaşte imediat cadrele filmate în ţara noastră. Nava pe care se află soldaţii aparţine Institutului de Cercetări Marine GeoEcoMar, iar clădirile din port nu sunt altceva decât silozurile construite de Saligny în urmă cu 110 ani, cladiri care sunt folosite şi astăzi. Scenele dinaintea războiului sunt turnate la Cheile Dobrogei, o zonă cu un relief aparte. 

Filmările din Constanţa au avut loc pe 10 martie, iar deplasarea de forţe şi logistică a fost impresionantă. Peste 300 de oameni au fost implicaţi: echipa tehnică, actorii şi figuranţi. Dintre aceştia, 80% erau români. 

Alin Vintilă spune că acele clădiri construite de Anghel Saligny la începutul secolului trecut se suprapuneau ideii, iar creativitatea scenariştilor le-au făcut să se potrivească şi mai bine. 

"Primul impact a fost atunci când se filma. La început, când vizitam locurile nu îmi imaginam cum vor arăta la final, dar în momentul filmării când aveau toată scena pusă la punct, figuraţia, actorii, arătau a început de secol 20. Nu a mai fost o surpriză să le văd în reclamă. Oricum am fost surprins de atunci de când au filmat. La cadre ei au lucrat 3-4 zile pentru pregătire şi o zi de filmare. A fost impresionant", mărturiseşte Alin Vintilă, directorul Atelier Media.

Echipa de cineaşti a fost ajutată şi de către Administraţia Porturilor Maritime Constanţa (APMC). Compania a acordat autorizaţia de a filma în interiorul portului şi i-au primit în incinta terminalului de pasageri unde a fost instalată baza logistică şi unde au fost trase cadrele cu nava de la cheu.

Cum ajută o astfel de reclamă filmul românesc şi turismul

"România este oricum o destinaţie care atrage prin costurile de producţie. Este evident că dacă nu va fi că dacă nu va fi un mijloc de promovare pentru turişti, poate e un mijloc de promovare pentru companiile care doresc să producă diverse clipuri. În cercul restrâns al profesioniştilor de film, de media cu siguranţă România este inclusă pe o hartă unde se ştie că din punct de vedere al costurilor poţi să faci producţii optimizate ca buget. De aceea, atât filme de Hollywood, cât şi astfel de clipuri sunt făcute în România", explică Cristian Bărhălescu. 

Oricum România se bucură de cea mai mare propagandă care poate fi făcută unei destinaţii, graţie filmului, prin brand-ul Dracula, brand pe care îl foloseşte într-un procent foarte mic în promovarea pe care şi-o face. Pe buzele tuturor în momentul în care se spune Dracula, automat se asociază Transilvania. Cred că şi aceste mici producţii ne ajută", a precizat pentru Adevărul Cristian Bărhălescu, managerul agenţiei de turism Icar Tours din Constanţa.

Victor Maxim, om de afaceri din zona marketing-ului spune că "În lume există companii care vor să descopere locaţii noi pentru clienţii lor, iar România la ora actuală este o zonă virgină din punctul acesta de vedere, mai ales atunci când vezi că ai clădiri deosebite sau infrastructură pe care alte companii nu le-au folosit în filmări. Suntem o locaţie ieftină. Faptul că s-a ales Portul Constanţa pentru această reclamă este şi pentru că e mai ieftin, dar chiar şi aşa a ieşit ceva extraordinar.

Eu aş folosi în reclame şi în filme Cheile Dobrogei, Portul Turistic Tomis, piaţa Ovidiu şi zona veche a oraşului Constanţa. O locaţie inedită pentru un anumit tip de filmări este şi zona de coastă de la 2 Mai. Este o zonă asemănătoare cu cele din ţările nordice, unde s-a filmat Harry Potter, de exemplu, unde malul de pământ este abrupt şi de acolo începe marea", a încheiat Victor Maxim.  

Reclamă suedeză filmată în Portul Constanţa

Constanţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite