Cât câştigă o stewardesă, care sunt calităţile unui bun însoţitor de zbor şi cele mai neplăcute aspecte ale meseriei

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Pentru a fi un steward bun trebuie să fii, mai întâi de toate, un bun ascultător, potrivit stewardului Delta Air Lines Danny Elkins. FOTO theaviationnews.net
Pentru a fi un steward bun trebuie să fii, mai întâi de toate, un bun ascultător, potrivit stewardului Delta Air Lines Danny Elkins. FOTO theaviationnews.net

Călătoriile în lung şi în lat, popasurile în cele mai frumoase locuri din lume şi uniformele elegante sunt câteva dintre beneficiile evidente ale slujbei de steward. În plus, în cazul anumitor companii, salariile sunt mai mult decât tentante. Procesul de selecţie al candidaţilor este însă unul foarte riguros, aşa că nu oricine poate ajunge „la înălţime”.

Slujba de steward nu este una tipică, cu un program fix. Deşi vine cu o mulţime de beneficii la pachet, unul dintre cele mai importante fiind şansa de a vedea lumea, acest job are, cu siguranţă, dezavantajele sale.

Potrivit paginii deltajobs.net, însoţitorii de zbor pot fi sunaţi chiar şi în toiul nopţii dacă anumite zboruri au întârziere sau dacă sunt anulate. Planurile acestora de weekend sau de vacanţă sunt adesea încurcate de schimbările apărute în planificarea zborurilor. Angajaţii mai vechi au însă avantajul de a-şi selecta rutele pe care îşi doresc să călătorească, precum şi zilele libere.

Deşi această slujbă poate fi destul de dură uneori, este foarte important să lucrezi pentru o companie de care toţi angajaţii se declară încântaţi. Una dintre cele mai iubite companii aeriene este Delta Air Lines, potrivit sondajului realizat de site-ul glassdoor.com, aceasta oferind numeroase beneficii angajaţilor, precum şi un mediu profesional plăcut şi flexibilitate. 

Danny Elkins, în vârstă de 35 de ani, un steward „veteran” al companiei, a fost intervievat de publicaţia britanică „The Independent”, dezvăluind secretele meseriei.

Ce calităţi trebuie să aibă un însoţitor de zbor

„Mi s-a spus că este mai greu să fii selectat de Delta decât să intri la Universitatea Harvard. Eu ajut la recrutarea noilor angajaţi, aşa că ştiu câte ceva despre proces. Este, într-adevăr, unul exigent, dar asta deoarece cultura Delta este foarte importantă pentru noi. Trebuie să ne asigurăm că cei pe care îi angajăm vor avea grijă aşa cum trebuie de călători, dar şi că se vor adapta bine în cadrul echipei”, a declarat Elkins.

Candidaţii trebuie să treacă prin mai multe probe, printre care un interviu video, un interviu faţă în faţă cu întrebări şi răspunsuri şi o serie de întâlniri cu echipa de recrutare.  

Uneori primim şi 100.000 de mii de aplicaţii, a menţionat stewardul. Pentru şanse reale de a fi luat „la bord”, acesta recomandă aplicanţilor să adune cât mai multe informaţii despre compania pentru care aplică, dar şi despre industrie. „Familiarizează-te cu cele mai importante şi comune probleme. Vino îmbrăcat într-o ţinută serioasă, de afaceri, la interviu, pentru că felul în care araţi joacă un rol important, a mai sfătuit Danny.

Antrenamentul de care beneficiază candidaţii selectaţi nu este deloc uşor. Acesta are apoi loc an de an, atât pentru cei mai noi, cât şi pentru veterani. „Trebuie să ne amintim anumite manevre, ce trebuie să facem în diverse situaţii, precum un incendiu, probleme medicale, situaţii de evacuare şi aşa mai departe”, spune bărbatul.

Pentru a fi un bun însoţitor de zbor trebuie să fii, mai întâi de toate, un bun ascultător, spune Elkins. „Pasagerii noştri sunt la fel de diverşi precum locurile în care zburăm, la fel de variate fiind şi nevoile şi dorinţele lor. Trebuie să ai răbdare şi să asculţi”, a spus angajatul Delta Air Lines. În plus, ai un avantaj dacă cunoşti mai multe limbi străine.

„Este foarte important să ştii mai multe limbi străine. În funcţie de mărimea avionului, Delta are aproape întotdeuna la bord stewarzi cu atestate în limbi străine. Clienţii noştri sunt recunoscători când pot vorbi cu un angajat în limba lor nativă, iar serviciile noastre sunt, astfel, mult mai eficiente”, a precizat Elkins.

Întrebat care este cea mai bună parte a slujbei de steward, bărbatul în vârstă de 35 de ani a declarat că „ocaziile de a lua cina în San Francisco într-o săptămână şi de a te relaxa pe o plajă din Puerto Rico în miezul iernii, în timp ce eşti plătit, sunt cireaşa de pe tort”.

Pe de altă parte, cea mai rea parte a slujbei de însoţitor de zbor sunt schimbările de fus orar. „Este foarte greu să te adaptezi acestui program nebun, dar noi avem diverse strategii pentru a ameliora efectele schimbărilor bruşte de fus orar”, a declarat Elkins. 

Cât câştigă o stewardesă la Emirates, Tarom sau Wizz Air 

Companiile aeriene la care aplică cel mai des românii sunt Emirates, Ethiad Airways, Qatar Airways, Wizz Air şi Tarom. Dintre acestea, cele mai mari venituri se remarcă, potrivit cumajungistewardesa.ro, la compania aeriană Emirates, unde stewardesele au un salariu fix de aproximativ 807 euro pe lună, cu posibilitatea de a câştiga mai bine de 1.680 de euro pe lună, în funcţie de numărul de ore muncite (la aproximativ 80 de ore de zbor).

image

Emirates, compania aeriană cu cele mai mari salarii FOTO vreausafiustewardesa.ro

Următoarea în topul companiilor cu cele mai mari salarii este Etihad Airways, unde o stewardesă are un salariu mediu fix de 702 euro, cu posibilitatea de a depăşi 1.380 de euro pe lună. Qatar Airways ocupă locul al treilea, cu venituri de până la 1.450 de euro pe lună, în funcţie de orele lucrate, salariul fix fiind de 729 de euro.

Pe ultimele locuri când vine vorba de câştiguri se află Wizz Air şi Tarom. În cadrul companiei aeriene Wizz Air, o stewardesă poate câştiga până la 943 de euro, salariul fix fiind de 273 de euro pe lună. Pe lângă câştigurile provenite din plăţile zilelor lucrate, se mai adaugă un comision cu o valoare medie de 150 de euro. În cazul Tarom, salariul fix este de 289 de euro, iar câştigurile totale pot ajunge până la 793 de euro pe lună.  

Prejudecăţi de care se lovesc însoţitoarele de zbor 

Potrivit stewardului Danny Elkins, însoţitorii de zbor sunt adesea consideraţi simpli ospătari, deşi rolul lor este unul mult mai important, iar pregătirea nu este deloc uşoară. „Suntem acolo pentru a ne preocupa de siguranţa şi confortul pasagerilor. Sunte antrenaţi pentru a ne descurca cu probleme medicale, cu pasageri «rebeli», cu situaţii neprevăzute precum un incendiu, o evacuare, şi alte astfel de circumstanţe”, a spus acesta. În cazul personalului de sex feminin există, din păcate, ideea că acestea ar fi dispuse să fie drăguţe cu pasagerii şi altfel decât profesional. 

Călătorii



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite