FOTOGALERIE Cum arată noile Dacii prezentate la salonul auto de la Paris

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Înainte de a zâmbi ironic la acest titlu, să aruncăm o privire pe ce reprezintă Dacia în acest moment în Europa şi zona mediteraneană.

La sfârşitul lunii august 2016, Dacia a vândut 391.098 vehicule, în creştere cu 7,3 %. Din cele 44 de ţări unde este vândută marca, 27 stabilesc recorduri fie în materie de vânzări, fie de cotă de piaţă.

În Europa, vânzările ating 288.477 unităţi, ceea ce constituie un nou record (+12,5 %). Sandero este pe locul al treilea în clasamentul vehiculelor din segmentul B cel mai vândute către persoane fizice în Europa. Dacia Duster se situează pe locul al doilea în topul vehiculelor din segmentul C cele mai vândute către persoane fizice în Europa.

În Franţa, nivelul vânzărilor până la finele lunii august se situează la 77.671 unităţi, în creştere cu 12,3 % faţă de perioada similară a anului precedent. Dacia îşi depăşeşte astfel recordul vânzărilor de vehicule de persoane în interval de 8 luni, cu peste 76.000 de unităţi. Vânzările modelului Sandero cresc cu 26,7 %, ceea ce îi permite să urce 3 locuri în clasamentul francez. Sandero este astfel, la finele lunii august, cel mai vândut vehicul către persoane fizice în Franţa.

În restul ţărilor europene, vânzările Dacia cresc cu 12,6 % (până la 210.806 unităţi). În Italia, Dacia stabileşte un nou record de vânzări, cu 38.316 unităţi, în creştere cu 18,2 %. Alte recorduri se înregistrează în Spania, cu 39.192 unităţi vândute, Polonia, cu 13.381 unităţi şi o cotă de piaţă record, de 4,3 %. În Republica Cehă, Dacia obţine cea mai bună cotă de piaţă din istoria sa, de 4,8 %.

În Maroc, vânzările Dacia ajung la 28.327 unităţi, în creştere cu 21,9 %. Marca este lider autoritar al pieţei, atât pentru autoturisme, cât şi pentru vehiculele utilitare, cu o cotă de 26,4 %. În fine, în Turcia, Dacia reuşeşte să atingă un nou record în materie de cotă de piaţă (4,7%), datorită celor 26.984 de vehicule vândute în primele opt luni ale anului.

Acestea fiind spuse, Dacia este o marcă din ce în ce mai puternică la nivel european, iar anunţuri, precum cel de zilele trecute, în care eram anunţaţi că Logan MCV va fi produs şi la uzina din Tanger, trebuie să fie considerate detalii normale, nu semnale de alarmă.

Iar la Mondial de L’Automobile, Dacia a venit cu o gamă mai matură. În primul rând vorbim despre un upgrade estetic la exterior şi interior. La nivel exterior vorbim de o redesenare a grilei faţă, de noi grupuri optice faţă/ spate. Gama Sandero, Sandero Stepway, Logan şi Logan MCV se laudă cu faruri cu lumini de rulare pe timp de zi cu LED, şi grupuri optice spate cu led. Un interior în care am descoperit tapiţerii noi, şi unnou volan, unul care acum încorporează şi mult dorita comandă pentru claxon.

La nivelul motorizărilor, la paris a fost anunţat noul propulsor aspirat de 1 litru în trei cilindri de 75 CP – SCe 75.

O altă noutate care va bucura multă lume este introducerea cutiei automate în gama Duster. Şi vorbim despre o cutie automată cu dublu ambreiaj cu 6 trepte. Noua unitate EDC poate fi comandată la început doar pentru Duster 1.5 dCi 110 CP 4x2.

Auto



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite