Reţeta de succes a unei fabrici dintr-un orăşel din România unde se fac haine pentru Prada şi Valentino

0
Publicat:
Ultima actualizare:
În producţie se folosesc materiale precum lână, caşmir, bumbac, toate de cea mai bună calitate, provenite din filaturi renumite din întreaga Europă
În producţie se folosesc materiale precum lână, caşmir, bumbac, toate de cea mai bună calitate, provenite din filaturi renumite din întreaga Europă

Într-un mic orăşel din România, de doar 12.000 de locuitori, se produc articole cu o înaltă calitate, pentru mărci celebre, precum Prada, Valentino sau Moncler, articole care ulterior sunt vândute de bradurile de lux către clienţi, cu preţuri care pot ajunge la 1.200-2.000 Euro.

Fabrica de tricotaje “Paola Confecţii” din Titu, judeţul Dâmboviţa, produce haine pentru gama de fashion lux a unor mărci de care cei mai mulţi dintre români nu se pot atinge, pentru că au preţuri ameţitoare.

Fabrica de la Titu a fost înfiinţată în 2001 de către un finanţator italian cu peste 40 de ani experienţă în domeniul tricotajelor.

A funcţionat o vreme în Bucureşti, însă, din cauza migraţiei forţei de muncă, a ales un loc relativ apropiat de capitală. La Titu, “Paola Confecţii” realizează iniţial prototipuri pentru aceste branduri de renume, care decid apoi sa iniţieze comenzi în producţie pentru piesele vestimentare în micul orăşel, urmând ca la final să le vândă sub propria etichetă.

“Eticheta noastră este calitatea” 

“În afara Bucureştiului am găsit şi dorinţă de muncă, dar şi personal calificat. Este mai mult  decat pasiune pentru antreprenorul italian care a reusit sa implementeze mentalitatea unei productii de calitate către întregul personal. Fabrica asta reprezintă un premiu pentru tot ce înseamnă muncă de o viaţă. Faptul că într-o localitate din România se produc articole care se vând în marile magazine din New York, Milano sau Londra, este o mândrie pentru echipa noastră, pentru că reuşim să îndeplinim, împreună, întotdeauna cu succes, obligaţiile faţă de clienţi. Rezultatele pozitive şi succesul acestei fabrici vin ca urmare a eforturilor tuturor angajaţilor, a şefilor de echipă, majoritatea din zona Titu, care au înţeles, şi-au însuşit exigenţele clienţilor, prin promptitudine, calitate şi eforturi personale. Fără aceste considerente, fără o echipă solidă, sudată, este greu de urmat un trend ascendent permanent." spune Dragoş Tudoroiu, managerul Paola Confecţii, 40 de ani. 

paola confectii

   

„Nu suntem o fabrică ieftină”

“Marile branduri plătesc pentru ceea ce facem noi. Avem un portofoliu de clienţi foarte bun şi bine structurat, dar nu suntem o fabrică ieftină. Suntem o fabrică ce se adresează unei alte clase din industria fashion. Ne ducem pe o nişă atât de înaltă, pentru că ne-au permis atât tehnologia, cât şi calitatea serviciilor oferite. Iar clienţii apreciază întotdeauna acest aspect. De-a lungul anilor, antreprenorul a reuşit să instruiască personalul astfel încât să fim în tandem cu exigenţele de calitate impuse de Prada, Zegna, Valentino sau Moncler”, explică Dragoş Tudoroiu.

paola confectii

În producţie se folosesc materiale precum lână, caşmir, bumbac, toate de cea mai bună calitate, provenite din filaturi renumite din întreaga Europă.
 

In general clientul furnizează şi materia primă, pe care o trimite la Titu, însă sunt si situatii in care, cu acordul clientului, fabrica poate achiziţiona materialele pentru producţie. 

paola confectii

  “Vrem să ne extindem”  

Paola Confecţii are 453 de angajaţi acum, însă are nevoie permanentă de personal calificat, cum ar fi ingineri sau programatori. "Ne dorim realizarea unei fabrici noi care să ne permită o producţie mai mare însă, pentru aceasta avem nevoie de personal, de tineri care să-şi dorească o carieră în această industrie, care să pună pasiune într-un domeniu care din păcate suferă la acest capitol", adaugă managerul.

   

paola confectii

Manager bancher 

Dragoş Tudoroiu provine din mediul bancar, lănsând în urmă o experienţă de 15 ani, pentru a-şi construi de la zero, o altă carieră cu multe provocari noi, cu situaţii care impun soluţii cu aplicabilitate imediată într-un mediu în care fiecare minut contează.

“Fabrica asta e încă tânără şi trebuie să reziste cel puţin 40-50 de ani. Eu sunt la rândul meu un manager tânăr şi, deşi vin din alt domeniu, îmi doresc cu ardoare să reuşesc şi aici. Este o provocare dublată de pasiune. Întotdeauna am fost atras de fashion. Am părăsit domeniul bancar şi vreau să fiu un exemplu pentru ceilalţi, demonstrand că de muncă nu a murit nimeni. Dacă îţi place ceea ce faci si pui pasiune întotdeauna, nu exista eşec. Aici, la Titu, dintr-o bobină de fir, se naşte un produs, ceva ce capată valoare adaugată, vandabil cu mii de euro. Asta mi se pare extraordinar. Vreau să ies la pensie din această fabrică şi vreau să fac din ea un pol de referinţă în Europa în industria textilă. Este greu. Terbil. Dar tocmai din aceste tensiuni se naşte pasiunea, iar roadele succesului capătă alte valenţe. Este drept, pentru orice există un preţ. Un sacrificiu. Pentru asta întotdeauna viaţa privată are suferit", mai spune el.

Târgovişte



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite