Cum poate avea România drumuri naţionale şi autostrăzi fără costuri astronomice

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Reabilitarea asfaltului cu ajutorul tehnologiei de reciclare la rece este soluţia viitorului pentru a avea drumuri naţionale şi autostrăzi cu preţuri mult mai mici. România se află la coada clasamentului privind starea drumurilor, document realizat de Forumul Economic Mondial, care a evaluat 138 de ţări.

Asta în condiţiile în care 38% din reţeaua de drumuri din ţara noastră, adică 33.000 de kilometri, este formată din drumuri pietruite şi de pământ. Totodata, România are cele mai proaste drumuri din rândul statelor comunitare.  Timpul parcă a stat pe loc în multe zone din ţară. Chiar şi drumuri foarte circulate au rămas neasfaltate.

Autorităţile pot schimba clasamentul prin folosirea unei tehnologii de ultimă oră: reciclarea asfatului vechi şi turnarea de noi drumuri naţionale şi autostrăzi. Concret, nu mai este nevoie de scoaterea asfaltului, transportarea lui şi aducerea unui nou asfalt.

"Noi avem capacitatea şi deţinem tehnologia necesară reciclării asfaltului existent. Concret se scoate asfaltul şi cu un aport de agretae, emulsie şi ciment se face un nou asfalt. Am realizat reciclare de asfalt în Republica Moldova, pe M3", explică directorul general al companiei Delta Danube Total Grup, inginerul Athanasios Schinas.

Procedura de reciclare la rece este economică, rapidă, acceptată din punct de vedere al protecţiei mediului, presupune mai puţine restrictii asupra circulaţiei publice şi se poate realiza o economisire semnificativa a cheltuielilor de material, transportului şi timpului de execuţie, datorita refolosirii materialelor existente la faţa locului (în structura drumului sau în terenul de fundare), afirmă specialiştii.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite