VIDEO Cozi de maşini de cinci kilometri la Mărăcineni, după închiderea podului care leagă Muntenia de Moldova. Ce rute ocolitoare au la dispoziţie şoferii

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Podul vechi de la Mărăcineni, care asigură traversarea râului Buzău pe ruta Moldova - Bucureşti, a fost închis duminică noapte, spre disperarea şoferilor şi navetiştilor. Măsura este necesară pentru a permite efectuarea unor ample lucrări de consolidare a obiectivului aflat într-o stare avansată de degradare. Este acelaşi pod care în 2005 a fost rupt de o viitură, traficul fiind deviat timp de o jumătate de an.

Timp de aproximativ 130 de zile, traficul pe E85 se va realiza pe un singur pod, care nu permite parcurgerea lui decât pe câte o bandă, ceea ce va genera ambuteiaje mai ales la orele şi în zilele cu trafic intens. 

Noaptea trecută, la miezul nopţii, muncitorii de la Drumuri Naţionale alături de poliţişti au instalat bariere la intrarea pe podul metalic de la Mărăcineni, pe sensul dinspre Râmnicu Sărat. Autoritatile au montat balize pe axul drumului, au instalat indicatoare de semnalizare şi au pornit semafoarele provizorii pentru coordonarea traficului. 

Luni dimineaţă, imediat după închiderea unuia dintre cele două poduri de la Mărăcineni care asigură traversarea râului Buzău, coloana de maşini formată pe DN2 E85 se întindea pe mai mult de cinci kilometri, pe ambele maluri. De asemenea, o coloană mare de autoturisme se formase şi pe DJ 203 K înspre Căpăţâneşti.

La faţa locului, de o parte şi de alta a podului, sunt şi echipaje de poliţie rutieră care monitorizează situaţia. ”Cel puţin o jumătate de oră îţi ia să traversezi podul, deoarece se stă foarte mult în coloană. Închipuiţi-vă ce o să fie în weekend-uri”, spune un şofer din Vaslui care circula spre Bucureşti.

Potrivit autorităţilor buzoiene, aproximativ 20 de poliţişti se vor afla zilnic la cele două capetele ale podului. Timp de patru luni, de luni până joi, inclusiv, circulaţia se va desfăşura în ambele sensuri, pe podul nou de la Mărăcineni, pe o bandă pentru fiecare sens de deplasare.

Autorităţile din Buzău au propus CNAIR varianta amenajării unui pod de pontoane în amonte de podul metalic, pe care să fie deviat traficul greu, însă a fost respinsă deoarece costurile de amenajare sunt foarte mari, iar Ministerul Apărării nu are fonduri disponibile.

”Ni s-a comunicat de la Ministerul Apărării că trebuie să declarăm stare de necesitate pentru a se monta podul de pontoane. Am studiat posibilitatea pentru declararea stării de necesitate, dar nu ne încadrăm pe condiţiile impuse de lege”, a declarat Carmen Ichim, prefectul judeţului Buzău.

Reabilitarea podului peste râul Buzău, ce implică lucrări de consolidare şi reparaţii capitale la pilele podului şi la alte elemente de structură, costă aproximativ cinci milioane de lei. Podul de la Mărăcineni, din judeţul Buzău, a fost grav avariat de inundaţiile puternice din anul 2005, an în care a fost închis complet aproape jumătate de an.

Podul de la Mărăcineni, peste Râul Buzău, constituie un obiectiv strategic, fiind amplasat pe puţinele şosele care leagă Muntenia de Moldova. În medie, pe un singur sens de mers, într-o zi normală, circulă aproape 25.000 de vehicule, în timp ce în zilele de weekend numărul lor se dublează. 

În urma consultărilor purtate cu reprezentanţii administraţiei publice locale, poliţiei rutiere şi a principalelor asociaţii profesionale ale patronatelor din transporturi, pe perioada desfăşurării lucrărilor, circulaţia vehiculelor rutiere se va desfăşura astfel:

a)      în zilele de luni până joi, inclusiv, circulaţia se va desfăşura în ambele sensuri, pe podul nou de la Mărăcineni, pe o bandă pentru fiecare sens de deplasare, traficul rutier va fi semaforizat şi dirijat de piloţi de trafic cu sprijinul poliţiei rutiere;

b)     circulaţia vehiculelor rutiere cu masa totală maxim autorizată mai mare de 7,5 tone, cu excepţia vehiculelor destinate exclusiv transportului de persoane este restricţionată în zilele de vineri, sâmbătă şi duminică, după cum urmează:

– vineri între orele      10:00 – 22:00;

– sâmbătă între orele    8:00 – 18:00;

– duminică între orele 12:00 – 22:00;

Circulaţia vehiculelor rutiere cu masa totală maxim autorizată mai mare de 7,5 tone, cu excepţia vehiculelor destinate exclusiv transportului de persoane este restricţionată şi în zilele de sărbătoare legală, după cum urmează:

– 30 aprilie şi 1 Mai – între orele 12:00 – 22:00;

– 27 mai şi 28 mai (prima şi a doua zi de Rusalii) – între orele 12:00 – 22:00;

– 15 august (Adormirea Maicii Domnului) – între orele 12:00 – 22:00;

În vederea fluidizării traficului, pe toată perioada desfăşurării lucrărilor de reparaţii, participanţii la trafic pot utiliza următoarele rute alternative:

pentru relaţia Buzău – Râmnicu Sărat: 

–     DN2B: Buzău – Făurei – Varianta Brăila; DN22: Varianta Brăila – Grădiştea – Râmnicu Sărat;

–     DN2B: Buzău – Făurei – Varianta Brăila; DN23: Varianta Brăila – Măicăneşti: DN23B: Măicăneşti – Râmnicu Sărat;

pentru relaţia Buzău – Tecuci – Focşani:

–     DN2B: Buzău – Făurei – Varianta Brăila – Şendreni; DN25: Şendreni – Tecuci; DN24:Tecuci – Tişita; DN2: Tişita – Focşani;

pentru relaţia Ploieşti – Focşani, vehiculele cu masa totală de până la 40 de tone şi înălţimea totală mai mică de 3,60 m, pot utiliza traseul:

–     DN1A: Ploieşti – Varianta Braşov; DN11: Varianta Braşov – Târgu Secuiesc; DN2D:Târgu Secuiesc – Focşani;

pentru relaţia Braşov – Focşani, vehiculele cu masa totală de până la 40 de tone şi înălţimea totală mai mică de 3,60 m, pot utiliza traseul:

–     DN11: Braşov – Târgu Secuiesc; DN2D: Târgu Secuiesc – Focşani;

pentru relaţia Braşov – Bacău, vehiculele cu masa totală de până la 40 de tone şi înălţimea totală mai mică de 3,60 m, pot utiliza traseul:

–     DN11: Braşov – Chichiş; DN12: Chichiş – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc; DN12A: Miercurea Ciuc – Comăneşti; DN2G: Comăneşti – Moineşti – Bacău.

Buzău



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite