Afaceri profitabile în perioadă de criză: cum a ajuns în top „regele condimentelor“ din România

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Hugo Bara Levente, managerul Supremia Grup Alba Iulia
Hugo Bara Levente, managerul Supremia Grup Alba Iulia

Criza s-a dovedit o perioadă propice pentru unul dintre cei mai de succes oameni de afaceri români din ultimii ani. Hugo Bara Levente este proprietarul celei mai mari şi moderne fabrici de condimente din sud-estul Europei. Afacerea din Alba Iulia este în valoare de peste 10 milioane de euro şi a creat peste 200 de locuri de muncă.

Firma Supremia Grup a fost înfiinţată în urmă cu 20 de ani, dar afacerile cu condimemnte au prin contur după anul 2000. În prezent, compania lui Hugo Levente Bara a ajuns la cifre de afaceri de peste 25 de milioane de euro pe an. Este cel mai mare producător de condimente din România. În 2011, în plină criză economică, a inaugurat la Alba Iulia cea mai mare fabrică de condimente din sud-estul Europei, după o investiţie de 9 milioane de euro. Banii au provenit dintr-un credit bancar şi din fonduri europene, dar au existat şi 3 milioane de euro din resurse proprii pentru achiziţionarea tehnologiei de ultimă generaţie. 

”Cu tehnologia şi posibilităţile oferite de această nouă fabrică, suntem mult mai competitivi pe piaţa europeană, putem oferi produse sigure consumului şi la un cost corect”, a declarat Hugo Levente Bara la momentul inaugurării fabricii. În 2015, omul de afaceri în vârstă de 37 de ani vrea să intre în topul primilor 10 producători europeni de condimente alimentare utilizate la nivel industrial. După inaugurarea fabricii, în 2011, a primit la Gala Forbes România premiul secţiunii ”Dinamism”. Este inclus în topurile celor mai bogaţi români, cu o avere estimată la 15 milioane de euro.

Performanţă prin modelul Kaizen

Tânărul om de afaceri este absolvent al Universităţii de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară, în profilul ”tehnologia produselor alimentare”, şi deţine şi un doctorat în domeniu. Reţeta de succes din ultimii ani este caracterizată în câteva cuvinte: ”Trăim vremuri în care clienţii pun accent tot mai mult pe calitate şi pe încrederea pe care o pot avea în partener, iar acestea  sunt două dintre atu-urile Supremia Grup. Încurajez şi mă bucură succesul colegilor din industrie şi aş vrea că şi piaţa din România să fie mai familiarizată cu conceptul competiţiei constructive. A fi cu un pas înaintea concurenţei este unul dintre ingredientele sigure pentru succes”.

Permanent deschis spre inovaţie. Hugo Levente Bara a organizat activitatea companiei după modelul japonez Kaizen. În traducere liberă kaizen înseamnă ”îmbunătăţire continuă”. În business, modelul Kaizen presupune implementarea unui sistem orientat spre optimizarea performanţei proceselor. ”Decizia de a implementa acest sistem de management în compania Supremia Grup s-a bazat şi se bazează pe dorinţa de dezvoltare şi de îmbunătăţire continuă, corelată cu asigurarea celor mai bune condiţii de calitate şi preţ”, astfel este motivat demersul privind introducerea sistemului de management Kaizen.

Program pentru studenţi la ”debut în carieră”

Ultima ”inovaţie” a companiei din Alba Iulia este programul de practică “Debut în carieră”. Studenţi talentaţi din centrele universitare din Transilvania au fost selectaţi pentru a-şi desfăşura stagiul de practică pe timpul verii la fabrica de ingrediente alimentare, o oportunitate pentru care şi-au dat concursul peste 1.000 de studenţi. Selecţia a fost făcută în funcţie de rezultatele şcolare, dar şi de motivaţia personală a fiecărui candidat. În decursul celor 3 săptămâni de practică intensivă, stagiarii vor primi sarcini concrete, vor fi evaluaţi pentru activitatea desfăşurată iar cei mai buni vor avea posibilitatea de a primi o ofertă de angajare în cadrul Supremia Grup. Pe tot parcursul sesiunii de practică, un mentor îi va ghida şi îi va îndruma constant. Toţi cei care vor absolvi perioada de practică vor primi o scrisoare de recomandare care va fi un punct forte în CV-ul lor la începutul carierei.

Hugo Bara Levente este pasionat şi de vinuri. Deţine o vinotecă la subsolul restaurantului propriu din Alba Iulia cu peste 1.000 de sticle. Cel mai vechi vin pe care îl are în vinotecă este din 1951 şi provine din zona judeţului Alba.

Citiţi şi:

Patronul Supremia Grup Alba Iulia, premiat pentru „Dinamism“ la Gala Forbes România

Cifră de afaceri de 27 milioane de euro pentru compania Supremia Grup în 2011

Alba Iulia



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite