Meditaţii gratuite pe o platformă creată de cinci studente. Daria, fondatoare: „Oferim îndrumare la toate materiile“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Daria Andrioaie Foto: arhiva personală
Daria Andrioaie Foto: arhiva personală

Daria Andrioaie, studentă la Facultatea de Matematică şi Informatică din Cluj, a dezvoltat recent, alături de alte colege, o aplicaţie educaţională ce a fost premiată la o prestigioasă competiţie internaţională de programare. În timpul liber, tânăra îi ajută pe copii şi tineri să se dezvolte, în cadrul Organizaţiei Naţionale „Cercetaşii României“.

Daria Andrioaie (18 ani) a absolvit Colegiul „Dimitrie Cantemir“ din Oneşti, la profilul matematică-informatică, iar în prezent este studentă la Facultatea de Matematică şi Informatică din Cluj. Îi place să-şi petreacă timpul liber dezvoltând proiecte prin care să le facă viaţa mai uşoară colegilor.

Alături de alte patru colege, Daria a conceput recent o aplicaţie prin intermediul căreia studenţii pot beneficia de meditaţii gratuite la toate materiile: de la matematică, informatică şi fizică până la engleză, geografie şi lingvistică.

Fetele la putere!

Ideea a fost premiată la o prestigioasă competiţie internaţională de programare, Technovation Girls,
unde echipa de românce a ajuns până în semifinale. Pe lângă aplicaţia educaţională foarte bine pusă la punct, Daria şi colegele ei au impresionat şi cu planul de afaceri pe care l-au conceput, prin intermediul căruia softul este promovat pentru a deveni ulterior o afacere.

„Este o competiţie dedicată exclusiv fetelor. Fetele sunt invitate să formeze echipe, să identifice o problemă de care se loveşte comunitatea lor, iar apoi trebuie să găsească şi o soluţie prin intermediul unei aplicaţii instalate pe telefonul mobil. Noi ne-am dat seama că putem să creăm un mediu de contact între cei care vor să ofere meditaţii pentru o materie sau un anumit subiect şi cei care caută un ajutor. Ne-am gândit în special la studenţii din România pentru că ştiam că sunt probleme cu anumite cursuri sau materii la care nu se descurcă şi caută îndrumare de la colegii lor mai mari sau în alte părţi“, explică Daria Andrioaie.

O punte între studenţi şi profesori

În România, acest gen de meditaţii se face mai mult după ureche, în sensul că elevii şi studenţii care au nevoie de ajutor la anumite materii trebuie să găsească pe cont propriu persoane calificate care să-i ghideze, însă nu întotdeauna rezultatele sunt cele dorite. Aplicaţia educaţională creată de Daria şi colegele ei mijloceşte acest proces, oferindu-le tinerilor posibilitatea să facă o analiză mult mai bună asupra ofertelor existente pe piaţă şi să nu mai ajungă pe mâna unor persoane care nu sunt calificate să ofere meditaţii. „Dacă, de pildă, cineva doreşte să ofere meditaţii la matematică, îşi face un profil pe aplicaţie, iar cine doreşte să fie meditat îl poate căuta acolo.“

Daria şi colegele cu care a dezvoltat aplicaţia educaţională FOTO arhiva personală

daria androiaie studenta aplicatie educationala Galati 1

Tinerele au în plan să-şi dezvolte aplicaţia, urmând să se adreseze şi elevilor, să o înregistreze la OSIM şi să o scoată pe piaţă, considerând că o astfel de unealtă educaţională ar fi extrem de utilă, mai ales în perioada pe care o traversăm.

Un cercetaş dedicat

Daria este pasionată de natură, de activităţi sportive şi-i place să fie tot timpul înconjurată de oameni. A găsit o cale să le îmbine pe toate: face parte de mai mulţi ani din Organizaţia Naţională „Cercetaşii României“. Din postura de cercetaş cu vechime îi ajută pe copii şi tineri să-şi completeze educaţia primită în familie şi la şcoală şi să se implice activ în schimbările din comunitatea locală şi naţională. Practic, se ocupă de dezvoltarea personală a colegilor ei mai mici, astfel încât să-i ajute să devină apoi adulţi responsabili şi activi în societate.

FOTO arhiva personală

daria androiaie studenta aplicatie educationala Galati 3

„Această educaţie vine ca o completare la tot ceea ce nu ne învaţă şcoala. Copiii şi tinerii sunt organizaţi în echipe – noi le numim patrule – şi sunt implicaţi în mai multe activităţi, în mare parte în natură. Ei îşi dezvoltă mult latura socială.

Şi eu am dobândit majoritatea abilităţilor de comunicare şi socializare la cercetaşi. Mergem împreună pe munte, avem activităţi concrete care dezvoltă spiritul de echipă şi pofta de a face mişcare. Sunt implicaţi şi în activităţi de supravieţuire.

Învaţă să facă focul, să se orienteze în spaţiu şi să acorde primul ajutor. Acest lucru este foarte important. Îşi dezvoltă inclusiv latura creativă, pentru că încercăm să le deschidem ochii către tot felul de activităţi. Organizăm tabere, unde sunt activităţi de olărit sau de pictat, iar toate acestea sunt abordate nonformal, astfel încât ei să se dezvolte“, punctează Daria câteva dintre activităţile în care sunt implicaţi tinerii şi copiii care doresc să devină cercetaşi.

„Copiii şi profesorii de la şcoala britanică mă priveau ca pe un geniu“

Daria Andrioaie este olimpică la Engleză, câştigând şi clasându-se pe locul al doilea la două concursuri judeţene. Pasiunea pentru limba engleză s-a născut în clasa a VII-a, când a studiat în Marea Britanie, în oraşul Northampton. Nu a învăţat decât un semestru acolo, iar amintirile despre sistemul de învăţământ britanic nu sunt tocmai plăcute.

Daria în timpul prezentării aplicaţiei educaţionale FOTO arhiva personală

daria androiaie studenta aplicatie educationala Galati 4

„Şcoala mi s-a părut destul de slabă, deşi eram la una dintre cele mai bune din oraş. Nu vreau să se înţeleagă greşit. Cred că sistemul educaţional din Anglia este un pic mai bun decât cel de la noi, dar cumva au greşit la ceva, la implementarea lui. Profesorii erau buni, însă nivelul mediu al elevilor era destul de jos. Trecusem atunci în clasa a VIII-a şi ştiam anumite lucruri la matematică, pe care le studiasem în clasa a V-a sau a VI-a. La şcoala din Anglia abia se învăţau aceste lucruri. Copiii şi profesorii de acolo erau uimiţi că ştiam acele lucruri şi mă priveau ca pe un geniu, dar nu era deloc aşa“, spune tânăra.

Aşadar, Daria îşi doreşte să rămână în ţară şi să continue să ajute la dezvoltarea noilor generaţii – i-ar plăcea să devină profesoară de Informatică. „Scopul meu în viaţă nu va fi să fiu un simplu programator, cu un job de la 9.00 la 17.00. Voi căuta ca prin ceea ce fac să am un impact pozitiv asupra comunităţii din care fac parte, asupra oamenilor. Doresc să-i inspir, să fiu un model pentru ei.“

Vă mai recomandăm să citiţi şi:

Un olimpic român a creat o platformă educaţională cu inteligenţă artificială. Şcoala online are un succes uriaş

Vloggeriţa care creează bijuterii handmade şi face carieră cu o platformă educaţională online

Galaţi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite