Scandal într-un autobuz din Cluj. „Şoferul ne-a interzis să mai vorbim în maghiară”

0
Publicat:
Ultima actualizare:
fany

Pasagerul unui autobuz care face legătura între Cluj şi Finişel susţine că şoferul i-ar fi făcut observaţie să nu mai vorbească în limba maghiară. Afirmaţiile sale sunt întărite şi de alţi oameni din satele din preajma Clujului, care spun că acelaşi şofer le-ar fi făcut şi lor observaţie.

Pasagerul din Vlaha, un sat în care 92% din populaţie este formată din maghiari, a dorit să rămână anonim,. El a motivat că se teme de ceea ce compania i-ar putea face, scrie Transilvania Now.

Incidentul ar fi avut loc joi după-amiază într-un autobuz al companiei Fany care face legătura între Cluj şi Finişel. Pasagerul care a depus reclamaţia spune că discuta în limba maghiar în autobuz cu alţi pasageri din Finişel şi Săvădisla, alt sat din zonă cu 89% populaţie de origine maghiară, când şoferul a ridicat vocea pentru a le spune să tacă. Asta deşi, spune el, oamenii vorbeau încet. În acel moment, şoferul ar fi răbufnit: „Încă n-ai terminat? Cine poate să tolereze ce faci? Nimeni nu îneţelege ce spui”, ar fi spus şoferul. 

În acel moment, câteva femei din autobuz l-au întrebat pe şofer de când este interzisă folosirea limbii maghiare. „L-am întrebat: «Unde este scris că nu pot vorbi în autobuz în limba mea maternă?»  «Se va scrie de mâine!», a răspuns el", susţine pasagerul.

Reclamantul a mai spus că, atunci când l-a întrebat pe şofer dacă l-a deranjat subiectul conversaţiei sau limba maghiară în sine îl deranjează, şoferul i-ar fi răspuns că ambele. Femeile autobuz au găsit acest lucru scandalos pentru că, aşa cum a spune una dintre ele, pe această rută, şoferul însuşi vorbeşte de multe ori cu alţii tare şi, de asemenea, cântă de multe ori cu voce tare chiar şi dimineaţa devreme la 5.30.

După ce oamenii au ajuns la destinaţie şi au coborât în Vlaha, fiica ei a sunat la serviciul clienţi al companiei de autobuze pentru a depune o plângere împotriva comportamentului anti-maghiar al şoferului, dar spre uimirea ei, dispecerul ar fi luat partea şoferului.

„Dispecerul a spus că şoferul a avut dreptate să se enerveze pe mine. Trăim în România şi suntem într-o comunitate. Într-o comunitate în care românii sunt majoritari, iar satele maghiare aparţin acestei comunităţi”, ar fi răspuns dispecerul. 

Femeia mai spune că deşi face naveta regulat pe acest traseu de doi ani, până acum nu a mai trăit niciodată un astfel de incident, deşi a auzit de la vecinii ei de alte incidente asemănătoare.

„Adevărul” a încercat să obţină un punct de vedere din partea Fany, însă deocamdată niciun reprezentat al companiei nu a răspuns.

Vă mai recomandăm şi:

UNESCO se implică în dezvoltarea Muzeului Apei din Cluj

Decizie „istorică” în USR PLUS: au fost excluşi din partid toţi rezerviştii din structurile de securitate naţională. Doi dintre aceştia sunt din Cluj

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite