Motivul pentru care s-a prăbuşit aeronava Boeing în China. Avionul aproape a atins viteza sunetului

0
Publicat:
Ultima actualizare:
china eastern boeing 737 prabusit 21 martie 2022

Aeronava Boeing 737-800 deţinută de China Eastern Airlines a atins viteza de 1.125 de kilometri pe oră. Avionul a depăşit limita de viteză structurală definită pentru acest model.

Potrivit Corriere della Sera, avionul a pierdut bucăţi din fuzelaj înainte de a se prăbuşi. 

Cei de la Corriere della Sera au realizat o analiză a datelor colectate de la trei platforme diferite de urmărire a zborului. Datele colectate au fost confruntate cu parametrii oferiţi de NASA. Astfel, datele demonstrează că avionul a atins 1.125 de kilometri pe oră la 15 secunde după ce şi-a iniţiat prăbuşirea. În acel moment şi la acea altitudine de 2.393 de metri, viteza sunetului a fost estimată la 1.190 de kilometri pe oră. 

Aceste detalii sunt foarte importante, astfel anchetatorii chinezi vor fi ajutaţi de către tehnicienii americani de la NTSB, FAA şi Boeing pentru a desluşi cauzele prăbuşirii zborului MU5735 care circula pe 21 martie de la Kunming către Guangzhou. Avionul avea la bord 132 de persoane, dintre care 123 de pasageri, 3 piloţi, 5 însoţitori de bord şi un „ofiţer de securitate”, care nu a fost identificat. 

Avionul a decolat la ora locală 13.16, iar la ora 14.17 a intrat în „Regiunea de informaţii de zbor” care aparţine de Guanghzou. După trei minute, aeronava a pierdut altitudine fără vreun avertisment şi fără a procura autorizaţie de la centrul de control zonal. 

Persoana desemnată care gestiona acel zbor a remarcat reducerea semnificativă a altitudinii şi a apelat echipajul, dar fără a primi vreun răspuns. Cu aproximativ 40 de secunde înainte de prăbuşire, aeronava s-a redresat, însă la scurt timp, la ora 14.23, radarul nu a mai primit semnale de la avion după noul picaj brusc. 

Avionul Boeing 737-800 a fost construit să zboare în siguranţă, atât la decolare, cât şi la croazieră şi coborâre, însă fără a depăşi limita stabilită de: Mach 0,83 în faza de croazieră - 885 kilometri pe oră la o altitudine de 10.668 metri deasupra nivelului mării, Mach 0,89 la coborâre - 1.031 kilometri pe oră la 4.600 metri. Aeronava deţinută de  China Eastern Airlines a atins Mach 0,945 - adică 1.125 de kilometri pe oră - la ora 14.21 şi 45 de secunde la o altitudine de 2.392,68 metri, conform datelor Corriere della Sera. 

Ultimele clipe ale zborului indică că la 31 de secunde după ce a început picajul, aeronava depăşise limitele de viteză de croazieră, ajungând la Mach 0,85 - 977 de kilometri pe oră la 5.281 de metri altitudine. După cinci secunde a atins Mach 0,91, îndepărtându-se de valoarea structurală maximă permisă. Cu un minut înainte de prăbuşire, aeronava a atins valori record de Mach 0,945. Din această cauză, avionul a pierdut bucăţi din vârful unei aripi, bucăţile fiind găsite la câţiva kilometri distanţă. 

Ambele cutii negre continuă să fie analizate de experţi. Aparatul care înregistrează principalii parametri de zbor a fost găsit în condiţii potrivite şi nu pune probleme la salvarea datelor, însă acest lucru nu i se aplică şi celeilalte cutii „Cockpit voice recorder”, aceasta fiind deteriorată. 

În lume



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite